10 juli 2011

Vattenland


Igår for jag och Marie iväg till ett vattenland, eller waterpark som det heter här. Jag hade i vanlig ordning panik av värmen och den enda lösningen verkade vara att ta sig till Mountain Creek Waterpark i New Jersey. Väl framme började vi plaska runt i vattnet som två glada femåringar. Jag åkte vattenrutschkana och slängde mig i lijaner tills min näsa började blöda, sen åkte vi lite till. I 7h höll vi på innan vi tyckte att det fick vara nog, plus att parken stängde då. Dagen avslutades på ett glasshak för att göra avkylningen total.

I veckor har vi klagat på att det är långt till stranden och att det inte finns någonstans i stan att bada tills Anna idag upptäckte att vi har en allmän pool, två gator bort... typiskt. Det är möjligt att det blir ett premiärdopp redan imorgon!



Denna kallades för Tarzan swing. Sjukt härlig att svinga i, enda nackdelen är att det står ca 50 pers och tittar på medan du hoppar i plus att de bjuder på medföljande buningar om du skulle råka göra magplask eller tappa linan för tidigt. Som tur var lyckades vi hålla oss kvar OCH behålla bikinin på vid nedsläppet, phew!

Imorgon börjar en ny vecka fullspäckad med dans! Dock insåg jag idag att amerikanerna har söndagen som första veckodag i almanackan, det visste jag egentligen sedan innan men har totalt glömt bort det. Känns inte som att det är värt att lägga på minnet då det är så himla konstigt. Det förklarade i alla fall en hel del med tanke på att jag alltid har undrat över varför alla verkar kunna veckans nya koreografi redan på måndagen. 

Trevligt veckoslut/start! 
Minna  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar