22 juli 2011

Vänt på dygnet?

När jag vaknade i "morse" visste jag knappt vad som var upp och ner, om jag var i Sverige eller New York. (Har drömt om Sverige hela "natten"). Gick upp och satte igång datorn. Jag var förvånansvärt pigg. Hade jag äntligen fått sova ut ( för första gången denna NY-vistelse)?? Datorn sattes igång, och jag kollade klockan.. 15.44!!!!!!! Jag hade alltså sovit till nästan fyra på eftermiddagen. Hur i hela friden? Visserligen kom jag inte i säng förrän kl. 04.00 i morse, men det har inte med saken att göra. Haha.

Nu ligger Minna och Anna på stranden och steker. Är beredd här hemma för att ta hand om eventuella brännskador.. :P Ska i och för sig till skolan om en timme för att dansa. Sista hiphop-lektionen innan Jennifer Archibald (sjukt bra lärare, sjukt roliga koreografier) 3 veckorssemester. Snyft. Men jag hinner dansa för henne i alla fall två veckor sen efter hon kommit tillbaka från semestern. Och innan jag åker tillbaka till Sverige!

Har spenderat hela min vakna tid nu och plöjt igenom alla artiklar om dagens händelse i Norge. Jag mår illa, och förstår inte hur något sådant kan hända i Skandinavien. Kändes surrealistiskt att läsa om massakern på Utöya och om bombattacken i Oslo. Mina tankar är hos de drabbade. Verkligen.

Kram

Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar