7 juli 2011

Slutet på en era

Idag avslutade vi en era, idag var dagen då luftmadrassen dog. När jag vaknade i morse hörde jag hur Marie hojtade "nu drar jag ut proppen!" jag var inte sen med att svara "JAG MED!!!". Tillsammans kastade vi oss på madrassen, drog ut proppen och tömde fanskapet på liv. Det var en underbar känsla. Nu har vi helt plötsligt en respektabel golvyta som skulle kunna rymma ett mindre cocktailparty! Dags att bli bundis med grannarna kanske.
Den egentliga orsaken till att luftmadrassen eliminerades är förstås att våra två roomisar Olivia och Lotta åkte hem idag. Det känns väldigt märkligt att gå från fem personer till tre i vår lilla lägenhet. Det har varit sjukligt trevligt att ha dem här och även om svängrummet har ökat så är tomrummet som de lämnade kvar större. Vi kommer att sakna er!

Förutom att ta farväl har jag och Anna hunnit vara försökskaniner vid en thaimassage-examination. DNA erbjuder undervisning i thaimassage och just idag var läraren i behov av extrakroppar till en tentamen vid Pacific College of Oriental Medicine, då är man ju inte sen på att haka på. Vi fick två hela sessioner helkroppsmassage vardera och var toknöjda när vi var klara. Gratis massage liksom, vilken grej.

Imorgon har vi varit här i exakt fyra veckor, herregud vad tiden går fort. Under den här tiden har jag dock lär mig att ge vägbeskrivningar åt förbipasserande, se skillnad på alla femtielva småmynten de har i sin valuta och fått svart snor av alla avgaser. Då har man tagit sig nån vart känner jag.

Nu ska jag sparka Marie i rumpan så hon kommer igång med bloggandet igen, nån måtta får det ju vara!

God kväll
Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar