21 juli 2011

Värm´n

Det är varmt nu. Jag brukade klaga på att det var varmt för 6 veckor sedan men den temperaturen kan slänga sig i väggen. Hela veckan har termometern mätt över 30° och idag står den på 37°. Det är så varmt att svetten rinner likt ett Niagarafall längst ryggen bara av att stå upp. Jag har till och med testat att vrida ur mina träningskläder efter ett danspass och märkt att plagget uppför sig likt en blöt disktrasa. Då är det varmt. Som svensk är jag väl egentligen inte berättigad till att klaga på en varm och solig sommar men jag är från Norrland och där är man fan inte van vid värme som kan matcha en ljummen bastu!

I morgon slår högtrycket rekord med 38° och då ska vi till stranden. Planen är att ta färjan ut till Staten Island där vi även ska ta farväl av Carolina som åker hem till Sverige på måndag efter en mycket lång tid i NY. Min personliga plan är att inleda en intim relation med havet och en bunke is.

På återseende!
Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar