25 juli 2011

Ett kärt återseende

Idag hade jag ett kärt återseende med en gammal vän som jag inte har sett på över ett år och som jag dessutom aldrig trodde att jag skulle få se igen. Jag träffade Jasper, en av killarna som bodde i samma lägenhet som mig i Sevilla under förra våren. Han lovade då att om jag mot förmodan skulle ta mig till NY så skulle han möta upp mig här på en fika och titta, han stod vid sitt ord!
Det var helt surrealistiskt roligt att få se han igen och det kändes inte alls som att det var ett helt år sedan vi sist sågs. Han hade till och med med sig en påse Reese´s peanutbutter cup som han mindes var min favorit bland de amerikanska godisutbudet. Nog för att jag bara kan springa ner till kinesen och köpa det när jag vill men det var ändå fint. Fin kille.

Utöver detta har Anna idag flyttat till hotellet med Philip så jag och Marie har VARSIN SÄNG!!! Helt jävla otroligt om man tänker på att vi var fem som delade på boytan från början. Lägenheten känns helt plötsligt som en våning mer än något annat. Dock är det ju lite trist att vara utan Anna, hon är den som hittills har sett till att vi kommer upp på morgonen. Hur ska det här gå Marie? "Jag vet inte" svarar hon. Åt helvete tror jag.

Här kommer lite bilder från dagarna som gått!

Marie stötte på Manhattans ondaste ekorre under sin lunchrast 
i parken utanför skolan. Huvva 

I lördags kände vi oss sugna på lite rejäl svensk husmanskost 
och styrde upp en tacokväll!


Det här är bara en konstig bild 

Emma och Marie
(Titta vad fin Marie är i mittbena!)

Tack och god kväll!

Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar