7 juli 2011

Jag är en kvinna med behov.


Ville börja detta inlägg med en fantastisk bild på Manhattan Skyline, fotat från Queens med Annas kamera. 

Vi började denna fina dag med frukost på ett diner som ligger 3 minuter från oss och jag var överlycklig. Jag skulle få äta pannkakor med chocolate chip i. Mmmmmmm good! Då röda veckan hade kickat in så är det väl alla kvinnors dröm att få äta chocolat chip pancakes under denna period!! Men ack, jag höll på att spy redan efter en pannkaka, sån värk jag hade. Jag tvingade i mig en halv till och då vi ville be om notan såg jag något stort kackerlacksliknande krypa fram på golvet mot oss, och då var det inte långt kvar tills mina uppätna pannkakor låg på golvet. Servitören gick fram och trampade sönder krypet och log generat mot oss fagra damer. Yurk. Och jag började fantisera om hur krypets barn bodde i min pannkaka. Som låg i min mage. Jag gick hem och somnade om, vaknade och jag insåg att jag fortfarande var kvinna. Med mensvärk. Men två yogapass och ett pilatespass gick i alla fall att genomföra idag. Fort hem, Ben & Jerry [Peanut butter cup] och pepsi. Jag är en kvinna med behov. Och alla mina behov tillfredställdes idag: Sushi, shopping, Pepsi & amerikansk glass. .. Nästan alla behov i alla fall. Höhö. 



Denna fantastiska djungelkjol köptes i en liten liten second hand butik, där jag var tvungen och stå kuvad (på nedre plan) för att få plats. Gotta looove second hand shopping! 


För övrigt så är amerikaner i denna stad väldigt korta. Om man känner sig lång i högklackat i Sverige, så gör man det definitivt over here. Skillnaden är att här känns det mer okej om man skulle få för sig att ta på sig ett par klackar mitt på dagen, en vardag. CRAZY! Living the dream, living the dream .

Puss

Marie

2 kommentarer:

  1. yeeeeaaah, loving the skrirt sista!

    /fillefjant

    SvaraRadera
  2. hehe uuuööe för äckliga kryp.. och stackars dig för din hemska mensvärk.. lider med dig.. men fortfarande avis på dig ändå för du är ju trottsallt i NY :) hihi. miss u.

    SvaraRadera