8 juli 2011

fredag

Vi är inne i semestertider och vissa av danspedagogerna på skolan försvinner nu på semester. För alla som gick i min klass i Piteå kan jag berätta att T är en av de som hoppar in :) Det var roligt att träffa henne igen och hon mindes både mig och Minna från Sverige. Det ska bli roligt att gå på hennes lektioner nu i några veckor! Hennes stil går ju mera åt det jazziga hållet - så det passar mig perfekt. Skönt att få göra de gamla hederliga pas de bourree, mattoxarmarna m.fl.

Idag hände det som vi alla har vetat skulle hända. Marie gick in på toaletten för att sedan bli inlåst när hon skulle gå ut, och handtaget ramlade av på utsidan. Detta har ju hänt oändliga gånger med den lilla skillnaden att någon annan har varit hemma och kunde släppa ut personen på toaletten. Men icke, där satt Marie fast ensam hemma. Efter 40, mycket långa, minuter kom hon äntligen ut! Vad har man lärt sig av detta; gå på toaletten med dörren öppen om du är ensam hemma.

Det har ju bloggats en del om mäns kommentarer på den här bloggen, så jag slänger till med en av dagens:
Anna går hem från skolan i spöregn iförd gråa dansbyxor och ett vitt linne då hon passerar ett gäng och en man utbrister "Wet t-shirt contest!". Ja, tänk vad de kan hitta på!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar