14 juli 2011

Snart är vi halvvägs!

Tiden går snabbt och snart har halva tiden gått på vår fina New York resa. Något som jag försöker skaka bort är det som anses vara obligatoriskt att göra när man är i New York. Många som besöker New York (eller andra städer, länder) vill gärna turista runt och fotografera de kända sevärdigheterna! Är jag knäpp? För det intresserar inte mig. Varje gång jag äntrar ett nytt land vill jag mest insupa kulturen och vardagen. Jag gillar vardagen. Att få känna på ett everydaylife i landet man besöker är för mig mycket mer intressant än att stå vid Statue of Liberty trängandes med alla japaner (Först måste du trängas i en kö till färjan som förmodligen tar hela dagen och färjan slutar förmodligen att gå innan du hinner fram). Visserligen såg en färjetur till Staten Island till att vi fick en bra titt på statyn, det är att rekommendera. Mysigt värre. Staten Island har också en mycket fin strand med utsikt över Brooklyn och  Verrazano-Narrows Bridge . 


Och just nu känner jag inte för att gå på någon Broadway-musikal. Jag såg en massa musikaler i London när jag var där.Men för många är det ett måste när de är här kanske. Och för vissa är det döden om man inte besöker Empire State Building eller Rockefella center under vistelsen. Vi värdesätter olika, och för mig är inte det viktigt just nu. Nästa tur till New York kanske. Just nu vill jag mest bara insupa atmosfären, njuta, dansa, äta B&J, strosa runt på gatorna, umgås med New York-borna jag lärt känna, testa nya matställen, ta en drink på Max Fish http://www.maxfish.com/ (Och leta upp spanet som jag ångrar att jag inte tog tag i), lyssna på random rappare på tunnelbanan, upptäcka China Town. Bara vara. Mmm. Jag är i New York!



Jag och Minna besökta vårt tak igår kväll. Vi fick dock inte till så bra bilder. 

Vårt hooood. 

På andra sidan gatan har de jättefina nya fräscha lägenheter, Scandinavian Style. om man ändå bodde där. 

Nu ska jag bege mig på nya spännande äventyr. Lämna in tvätten kanske. 

Puss 

Mawiiiiie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar