12 juli 2011

pool rule

Idag besökte vi kvarterets allmänna pool. Vi var där tidigt innan det hade öppnat men fann att det redan hade hunnit bildas en liten kö framför porten. I kön fick vi bekräftat att det var gratis att gå in men inte utan vissa regler, såklart. För det första får du inte ha med dig någon väska in, alla ägodelar ska låsas in i skåp med ett särskilt "masterlås" som kunde köpas på andra sidan vägen.  Medhavd mat eller dryck kan du glömma. Innan vi ens kom i närheten av poolen passerade vi två säkerhetskontroller som ville försäkra sig om att vi inte gömde något i handdukarna. Det enda klädesplagg som får medföras in, förutom badkläder, är vita t-shirts... VITA! När jag frågar en kvinna i kön varför det förhåller sig på det här sättet svarar hon endast "thats just the rules of NYC honey". Inte ens vakterna kunde motivera badets regler, de bad oss endast att följa dem.

Nåväl, när vi väl var inne var det tokskönt att hoppa i vattnet och sola några timmar. Dock är det viktigt att uppföra sig i poolen, gör man inte det får man onda ögat utav en av de sex badvakter som sitter på höga stolar och bevakar runt om. Jag fick min första varningsvissling redan efter 5 min när jag försökte klättra upp på Maries axlar, med medföljande ont öga.

Du frågar "varför?"
De svarar "därför"
Därför är inget svar!
Jo, i USA är det det.

Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar