30 juni 2011

It´s alive!!

Efter många månaders dvala har min dator äntligen vaknat till liv! Den har hittills inte klarat av att stå på egna ben utan en strömkabel till hjälp men nu är det problemet ett minne blott. Så just nu sitter jag faktiskt och bloggar från min egna dator istället för att låna någon av de andras, ba en sån sak.
Jag gick under eftermiddagen förbi Applestore på 104 14th street med datorn under armen för att se om det fanns någon möjlighet till återupplivande. Väl inne möttes jag av ett hundratal blåklädda macsupportrar som stod och sålde ipad2 för glatta livet. En av blånissarna bokade en tid med macdoktorn åt mig och 5 min senare stod jag på 3:e våningen för att inleda min konsultation. Efter en bedömning på ca 2 sekunder stod det klart att jag behöver ett nytt batteri och för 100 dollar (ca 650 svenska) skulle saken vara biff. Macdocktorn slängde även med ett byte av tangentbordspanelen gratis eftersom den har en spricka i sig. Det tog dock ett tag för han att inse vad det var som stod galet till med just mitt tangentbord, bokstäverna åäö verkade en aning främmande för honom men efter en stunds gapande sansade han sig och beställde in ett tangentbord från Sverige. Hurra!

Idag har jag även vinkat av mamma som åker hem till Sverige. Efter två veckor av turistande, shopping, restaurangbesök och en hel del fika är det dags att ta sig i kragen och återgå till intensivdansandet! Ikväll ska dock jag, Olivia och Marie ta en barrunda medan Anna och Lotta går på Cirque du Solieil... och imorgon ska vi nog till stranden. På lördag hade vi tänkt ta en heldag på Six Flags och åka karuseller tills vi spyr men EFTER helgen ska jag definitivt skärpa till mig!

Vi syns på andra sidan helgen!

Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar