15 juni 2011

Ensam hemma

Jag är ensam hemma. Hela 30 kvadratmeter står till mitt förfogande och jag kan göra vad jag vill. Vem behöver världens coolaste stad när tillfällen likt dessa plötsligt dyker upp. Det är möjligt att detta är den enda gången som jag kommer att få vara ensam under denna vistelse. Bäst att passa på.

Hittills har jag utnyttjat tillfället med att använda badrummet sjukt länge, spridit ut mig med blöta kläder och handdukar på varenda stol samt tagit en kaka mer än vad jag brukar. Det är möjligt att jag tar mig en hopprunda i madrasshavet också, får se.

Tidigare idag for jag, lotta och anna iväg tidigt till skolan för att ta floor barre för en väldigt entusiastisk lärare vid namn Jodi Moccia. Jag har nog aldrig stött på en människa som är så engagerad i de inre lårmusklernas rörelse och kapacitet som hon var, bra klass var det i alla fall. Sen fortsatte jag med balett för Martha Chapman som olivia också tog. Det var min första klass med henne och jag tyckte mycket om både henne och den.  Det var packat med folk och solen gassade, jag tror att jag till och med råkade stänka ner pianisten med mitt svett vid ett tillfälle... Jag provade en annan balettklass tidigare i veckan där jag var enda eleven, anledningen till detta tog inte så lång tid att lista ut när läraren bad mig genomföra hela klassen i 180 graders utåtvridning, om jag tappade den det minsta lilla var hon där och drog tillbaka fötterna, ajajaj, märkligt vad mycket styrka det kan finnas i en sån liten tant, jag kallar henne för tortyrtanten.
Sist men inte minst tog vi alla en simonsonklass med Katiti King och det var majestätiskt roligt! Hon är desutom en kopia av vår egna simonsonlärare Ninnie vilket är både roligt och förvirrande på samma gång. Att hon är en något äldre kopia bör dock tilläggas.

Sist men inte minst tog jag och marie en runda på stan efter skolan och åt falafel. Vi promenerade över halva manhattan och stegade in och ur den ena affären till den andra. Jag har helt klart mött min överman i shopping, jag trodde jag var i särklass men marie är ett proffs.

Och nu sitter jag här och skriver och DÄR kom marie hem! Slut på ensamheten med andra ord, men det gör inget. Jag ska styra upp ett madrasshoppsparty utan dess like och marie är bjuden.

God kväll!

Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar