13 juni 2011

Orienteringstrubbel

Nu är vi inne på fjärde dagen i NY och vi har alla dansat Simonson på DNA med Diane McCarthy. Det är en konstig känsla att stiga in i en danssal på andra sidna jordklotet och inleda klassen med samma uppvärmning som vi har gjort i lilla Piteå under flera år. Dessutom var det minst sagt underbart att få dansa utan Jetlag i kroppen.

Efter klassen drog jag (Minna) och Lotta hem för att äta innan vi skulle göra ett besök i China Town. Jag har hittills inte vågat röra mig utanför dörren på egen hand med tanke på mitt urusla lokalsinne så alla utflyckter måste ske i par. Lotta och jag lyckades helt mirakulöst nog hitta till Ikea under vår andra dag vilket har gett oss en mindre övertro på vår förmåga att lokalisera i staden (idag var för övrigt första gången som hon och jag hittade hem från tunnelbanan på första försöket). I alla fall, vi lämande lägenheten med en, enligt oss, vattensäker plan på hur vi skulle ta oss till vår destination. Att ta sig till China Town från vår lägenhet tar högst 15 min med (rätt) tunnelbana. Vi höll på i 1,5h.
Stadsdelen var fin, det luktade som det gör i kina och det var mycket kineser där. Bra ställe. Vi ska göra ett återbesök för att köpa billig frukt, kanske ris också när vi ändå är i farten.

Nu sitter Lotta och Anna och planerar morgondagens dansschema medan jag förbrukar hela min kakranson på samma kväll.

På återseende!

 Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar