28 juni 2011

Queens

Ikväll tog vi språnget och lämnade Manhattan. Vi drog till Queens för att besöka Olivias gamla kvarter och äta på Sweet Afton som enligt Olivia har den bästa ölen i stan. Anna och Olivia beskriver smaken som fyllig, smakrik och med en touch av litcheplommon. Jag tycker själv att den smakade precis som vilken annan öl som helst, men vad vet jag. Det var trevligt att att slippa Manhattans hetsiga klimat för några timmar.

Tidigare idag gjorde vi ett till besök hos bilverkstan för att tigga luft till luftmadrassen. Med åbäket under armen gick jag och Olivia dit i hopp om att de skulle känna igen oss. Väl framme möter en av männen upp oss, beklagar att Brian (som hjälpte oss sist) inte var där men att en annan kille snart skulle ta sig tid att hjälpa oss. En annan kille dyker upp, letar upp rätt tratt och fyller den till brädden. Underbart! Glada i hågen återvänder vi till lägenheten och baxar in den igen. Förhoppningsvis kan jag och luftmadrassen få en nystart och en fortsättningsvis fungerande relation nu. Det skar sig lite efter premiärnatten som fortfarande har satt spår i min ryggmuskulatur, dock ska den trots allt endast vara vid liv i nio dagar till då Olivia och Lotta åker hem. När tiden väl är inne ska jag dra ut pluggen och stampa ut luften samtidigt som jag skrattar högt. Det blir madrasslakt så det står härliga till!

Här kommer lite bilder från Queens:  


Olivias gamla gata!
Anna beställde in 5 liter öl


 Sweet Afton

     

   

2 kommentarer:

  1. Jag antar att du bara SMAKADE ölen...?!?! Annars har du lyckats förvåna mig på riktigt!! Liiiisa

    SvaraRadera
  2. Ja det var en liten sipp! minna

    SvaraRadera