14 juni 2011

Annas tisdag

Vaknade tidigt i morse och saknade min älskling ännu lite mera än de tidigare dagarna, och längtade efter vår dejt på Skype. Det var underbart att höra hans röst igen och nu kändes det lättare att fortsätta dagen :) Kommer bli toppen när han kommer hit i slutet på juli!

Dagen började med en Simonsonlektion som leddes av Lauren och det var den tredje läraren jag provade här i NY i just den tekniken. Gillade verkligen övningarna, upplägget och henne som pedagog. Ett plus var att hon, i jämförelse med andra, gick runt och petade och gav personlig kritik! Kommer definitivt att dansa för henne igen, ja redan i denna vecka faktiskt. Efter klassen åt jag, Olivia, Lotta och Minna lunch på ett (vi gissar vilt) turkiskt ställe som ligger nära skolan. Lotta och jag beställde den starka varianten, vi började äta en tyckte att detta var ju inte så farligt. Minna tyckte dock att hennes var otroligt stark! Efter lite eftertanke hade vi fått fel mat i våra händer, och ja, munnar :)

Jag hade även bestämt mig för att skaffa ett amerikanskt sim-kort så att man kan ringa till de andra här i US så jag och Olivia knallade till t-mobile och fick kort+nummer+kontantkort för 27 dollar! Mitt nya nummer är: 646-3092173

Sedan var det dags för yoga och zumba med Marie (se inlägg nedan) och jag har aldrig varit så svettig i hela mitt liv! Någonsin! Jag säger bara zumba = fatburn! På hemvägen hade himlen öppnat sig så jag kom hem genomblöt, denna gång pga vatten. Nyduschad och trött ska jag nu gå och lägga mig! Imorgon väntar floor barre på förmiddagen och Simonson med Katiti på dagen... sedan blir det upptäcksfärd resten av dagen.

Kram Anna

1 kommentar: