20 juni 2011

En söndag i Central Park












I söndags gjorde jag mitt bästa inköp hittills, ett par bra powerwalk-skor med shape up. Man går väldigt mycket i denna stad. Hela tiden. Hela dagen. Varje dag i veckan. Mina fötter tackar mig ömt! Efter detta briljanta inköp åkte jag och Lotta till Central Park för att se oss omkring i solen :) Vi hoppade av på 96th och började med att gå promenadstråket runt den största sjön i parken och alla mina förväntningar införlivades! En otroligt vacker miljö med en himla massa människor som joggar, springer, åker inlines, ligger och läser en bok eller som vi, turistar. Vi fortsatte färden söder ut i parken till den kända fontänen Bethesda fountain som man har sett så många gånger på film. Så även den kända alén The Mall! Den bestämde vi oss för att leta upp. Efter 45 minuters vandrande kom vi äntligen fram - för att inse att det låg precis bredvid fontänen och att vi hade gått i en stor cirkel. Ja, ja... vi fick ju i alla fall se parken! Efter 2 timmars turistande var det kväll och vi bestämde oss för att åka tillbaka någon annan dag, det finns så mycket kvar att se...

Kram Anna

2 kommentarer:

  1. åh det låter ju helt underbart!

    SvaraRadera
  2. fasen vad coolt. är lite avis på er som får uppleva allt detta.. hoppas också att problemet med bed bugs försvann efter allt ert jobb med det..

    SvaraRadera