28 juni 2011

Sängrotation

I vår lägenhet finns det tre olika sovalternativ. Du kan antingen sova i bäddsoffan, på luftmadrassen eller ensam på den riktiga madrassen. Dessa alternativ varierar dock i kvalité. Personligen tycker jag att den riktiga madrassen är bäst, den är också mest eftertraktad vilket har inlett en sängrotation. Det ska ju vara rättvist. Hamnar du på luftmadrassen kan du, enligt mig, glömma en god natts sömn. Den har tappat luft under veckorna och liknar mer en kass vattensäng än något annat. Ryggraden antar en ny form under natten och påverkar dig negativt under hela din nästkommande dag. Din sovpartner måste dessutom vara i samma viktklass som du för att luften ska fördelas lika i madrassen. Det var därför inte särskilt lyckat när jag och Anna (som är 20 cm kortare än jag) gjorde ett försök härom natten. Jag hatar luftmadrassen. Att sova i bädsoffan kan tyckas vara det näst bästa alternativet men dit når inte AC:n, det märkte jag inatt när jag gjorde min jungfrufärd. Sover du på den riktiga madrassen kan du istället räkna med polarvinter för den ligger precis framför AC:n. Medan jag och Olivia flämtade i svetten låg Marie och huttrade insvept i ett duntäcke bredvid. Summan av kardemumman är väl egentligen att alla sängplatser suger. Luftmadrassen råkar bara suga lite mer.



Som man bäddar får man ligga.
Minna

2 kommentarer:

  1. låter inte så himla kul :/

    SvaraRadera
  2. Nej men så illa är det kanske inte - men dock sant :) Anna

    SvaraRadera