27 juni 2011

Tankar från Anna

Då har man nu varit i NY i mer än två veckor och hunnit med två hela dansveckor på DNA. Varje månad ska jag dansa 44 lektioner, men eftersom jag kom hit den 10e juni var jag tvungen att dansa in de lektioner jag missat, och det känns i kroppen att jag har tagit 31 klasser under dessa dagar. Bara 13 kvar denna månad! Kroppen är som sagt lite trött och jag har fått ont i nedre delen av ryggen, men förhoppningsvis är det redan på bättringsvägen. Förutom att jobba förebyggande på lektionerna och sova & äta ordentligt har snälla Johanna lovat att hjälpa mig :)


Jag har nu insupit vart jag befinner mig. Att jag faktiskt är i NY och dansar och har det roligt! På något konstigt vis har jag känt mig lite stressad över att hinna se så mycket som möjligt. Kanske är man inte van vid att "turista" på ett ställe i elva veckor... men lite har jag hunnit med utöver dansklasserna som ni har kunnat se här på bloggen. Rockefeller center, Broadway (bra shoppinggata), Time Spuare, Union Square, 5th ave, Midsommarfirande, kollat in Lower east side m.m. Och mer lär det bli! Jag gillar verkligen NY som stad. Det finns massor att se och göra samtidigt som jag upplever den som lugnare än Stockholm. Trevligt klimat helt enkelt. Även fast att man är måttligt road av att amerikanare tar sig friheten att kommentera andra människor än vad vi svenskar gör, på gott och ont. Om man kommer med en tung resväska är det himla trevligt att många erbjuder sig sin hjälp, men det är inte lika roligt att få kommentarer om vad man har på sig eller få höra "mmm mmm mhhh" när man passerar en herre på gatan. Några av mina upplevelser här skulle nog räknas som sexuella trakasserier av många. 


Visst har man hemlängtan ibland, även hur bra man har det. Att inte hänga med brudarna hemma, se och höra sin familj eller vara med älskade Philip. Saknaden bli ibland överväldigande. Speciellt vissa stunder. Som när alla har somnat och man ligger vaken ensam. Tur att man har sina vänner här som förgyller vardagen! 


Idag har jag varit väldigt trött. Så trött att jag somnade en stund på thai massagen. Klockan är nu  21.10 och jag ska nog göra mig klar för en tidig afton. 


Skickar en varm kram till er där hemma! 
Anna

2 kommentarer:

  1. Hang in there Anna! Tiden går fortare än man tror. Du ser 2 veckor har ju bara flygit förbi så snart är Philip hos dig och du snart hemma hos oss igen :) Njut nu :*

    SvaraRadera
  2. Jaaa tiden gar fort - speciellt nar man har roligt :) Jag tar det som ett positivt tecken och langtar som sagt tills den 24 nar philip kommer hit. Ska njuta pa!

    SvaraRadera