29 juni 2011

Det händer grejjer

Efter dagens dansklasser hade jag och Lotta ett mission - vi skulle fixa biljetter till Cirque Du Soleils föreställning Zarkana. Man kan bara bevittna denna fantastiska nycirkus i tre städer i världen, och om man då är i en av de städerna och att de har en ny föreställning, måste man ju bara ha en biljett! Väl framme vid luckan fanns det biljetter tills IMORGON (torsdag) för 52 dollar styck - vi klippte till! Dock sitter vi högst upp men vad gör det... Så nu är vi spända inför morgonsdagen :)

I USA kan vad som helst hända, och man kan hitta vad som helst. Här kommer 3 fynd som har hittats:

En glasskedja säljer bara frozen yoghurt - och det finns huuur många tillbehör som helst! Bara att välja och vraka :)



Om man som Nattabertan gillar Pepsi så kan man köpa en 3-litersflaska, det är fullt normalt.



Sedan finns det underbara varningstexter och skyltar lite överallt. Denna fann jag och Lotta på tunnelbanan på vägen hem ikväll - och oj vad jag skrattade!


En annan upptäckt, som jag dock ej har fångat på bild, är alla kommentarer från olika herrar som man kan få i denna stad. När jag och Lotta letade efter någonstans att äta idag satt det tre karlar i 35-40-årsålders bredvid restaurangen vars menu vi läste och sa "The first drink is on me". Båda jag och Lotta ignorerade honom då han säger meningen igen och artikulerar en aning överspelat och pekar tydligt på sig själv. Då vi ignorerar honom ytterligare en gång säger hans kompis "they don´t speak english"... Ja så måste det ju vara!

Kram Anna


2 kommentarer:

  1. haha den där flaskan ser inte fel ut ;) obehagligt med alla män som tror sig ha rätten å säga vad som helst. men sålänge det är komplimanger å inte trakasserier så.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag funtade på att skicka några flaskor till dej :) tror dock inte att de är så lätta att frakta!

    Ja sant! men man blir lite snopen eftersom män här är mycket mera "på" än vad de är hemma. Köttmarknaden på krogen hemma kan slämga sig i väggen :)

    SvaraRadera