2 aug. 2011

Testing testing.

Tjohoo. Min dag. Jag vaknade. Hade drömt om tomtar halva morgonen. (Här fick jag igår, inspiration till min knäppa dröm: http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/roligaklippochbloopers/article11649544.ab ) Och med hopp om att det inte fanns zombies på toa tömde jag blåsan för att sedan sätta mig vid datorn. Jag har fått in vanan att scanna av aftonbladet nu varje morgon. Har blivit färgad av mina roommates, på både gott och ont. Jag har aldrig riktigt gillat att läsa tidningen. Nog för att jag vill veta vad som pågår i världen och ha lite samtalsämnen på lager om det skulle bli pinsam tystnad nån gång. "Nä, men läste du om att Nanne Grönwall? Hennes musik är sjukt dålig. Ja, läste det på aftonbladet idag." (vilket egentligen inte krävdes en artikel för att förstå.. egentligen.) Men faktum är att jag väldigt ofta mår dåligt av att läsa allt jobbigt som händer i världen. Jag är otroligt känslomässig många gånger (eller alla gånger) och kan sitta och gråta då jag läser en sorglig artikel. Jag behöver ett upplyft på morgonen, inte något som sliter ut hjärtat på mig. Visserligen är det många som kan få distans till det de läser, men jag vet inte hur man gör. TELL MEEE!! Sen å andra sidan vill man ju inte går runt i en naiv bubbla och tro att jorden snurrar på och att alla mår bra. För så är det ju inte. Tyvärr. Det är bara det där.. att få distans till det och inte ta åt mig.. Kan ju säga att gången då jag skulle sommarjobba på ett äldreboende gick åt fanders, för att jag inte klarade av allt sorgligt där och alla gamla människor som satte sig i tid vid bordet för att äta, 1,5 timme innan maten serverades. Meeeeeeen nu kom jag på sidetrack här. Jag åt. Sen dansade jag. Slut. Och jag gillar nog zumba ändå... hihi, men bara i smyg. 

Oh oh oh, jag hade lite slötid så då la jag upp min tatuering i paint och kollade lite färger till färg"splatten"... Jag kan ju konstatera att jag inte är paint-talang men atteeeeeeeeeh.. Det blir nog lila ändå... :) ****VARNING FÖR SJUKT DÅLIG PAINTING****





Nä men om man skulle typ... sova? Floorbarre, balett och Pilates är på schemat imorrn. Huva, tidig morgon imorrn. Ska upp redan kl. 8 !?!?!?!?!?!??!?!?!?!?! Haha. 

IDAG saknar jag min familj otroligt mycket! ! Men snart är det bara 3 veckor kvar tills jag kommer till Sverige, Skåne! 

PUSS & Kärlek

Mawiiiie

3 kommentarer:

  1. I knew it!! Din smyg-zumba-entusiast :D Jag funderade ett tag pa att kora pa samma dans schema som du imorgon men jag kanner mig sjalv battre an att tro att jag kommer pallra mig ivag sa tidigt. Och balett... skrammande saker alltsa. Men good for u!! Jag borde btw sova nu men neee det gick si sa dar med det, ovanligt va. Men du, sushi snart! Puss

    SvaraRadera
  2. SAKNAR DIG BABE! (tänkte att jag ingick i din familj där, hehe)
    asså, jag är likadan ju, kan inte läsa nyheter eller nåt sånt, mår ju bara kääzz. längtar efter din närvaro även om det bara blir en minuuuut!

    SvaraRadera
  3. blev fint med det lila under :) tycker du ska köra på lila :D och du är fan duktig på paint ändå :) hihi.

    SvaraRadera