19 aug. 2011

Friday im in love!

Idag är det fredag, vår sista fredag i detta landet dessutom. Egentligen spelar veckodagarna här ingen större roll, hela vistelsen har känts som en enda långhelg. Men likt ett muskelminne vet jag att fredagar ska vara mer uppskattade än de övriga dagarna så jag tryckte just en bit choklad i dess ära. Appropå choklad bevittnade jag och Anna idag hur vår lärare Katiti langade upp en stor Marabou chokladkaka ur väskan och gav som present till en av sina elever, hon köpte den under sin vistelse i Sverige. Jag och Anna fullständigt tappar hakan och stirrar, jag dregglade nog lite också. Så nära men ändå så långt borta. Katiti såg våra miner och ursäktade sig för att hon hade blottat härligheten under näsan på oss men påminde samtidigt om att vi faktiskt åker hem snart. När vi sa att vi endas har en vecka kvar var det hennes tur att tappa hakan. Hon plockade upp den snabbt och bestämde sig för att det var dags att ge så mycket korrigeringar som det bara var möjligt. Härligt.

En annan rolig grej inträffade igår. Eller, under normala förhållanden hade det inte varit särskilt roligt men vi kan ju välja att se det så i alla fall. Eftersom vi snart flyttar och lägenheten sägs upp vid slutet av månaden är det ju naturligt att hyresvärden börjar se sig om efter nya spekulanter. Vad vi dock inte tycker är särskilt naturligt är att dessa spekulanter kommer på "besök" lite när som helst under dagen. Som igår till exempel, då sitter jag hemma vid datorn och tar det allmänt lugnt när det plötsligt knackar på dörren. "Jaha, det kanske är hyresvärden" tänker jag och reser mig för att öppna. Det hinner dock bara gå en millesekund innan dörren låses upp från utsidan och tre personer promenerar in. Hyresvärden hälsar bara med ett glatt "hello!" och sedan står de där och tittar en stund, ena tjejen undrar vad det är för fel på taket medan jag inte vet vad jag ska göra av mig själv. Ska jag fortsätta med mina vardagssysslor? Liksom smälta in i miljön så de kan få en uppfattning om hur det är att bo i rummet eller ska jag gå ut? Vid ett ögonblick funderade jag på att gå in på toaletten men det kändes också konstigt så jag vänder också upp blicken mot taket. En minut senare lämnar de lägenheten och visningen är över. Va? Tänk om jag hade stått i duschen eller naken utanför duschen! Tänk om jag hade varit i ett väldigt känslosamt tillstånd eller haft en djup diskussion med en vän alternativt legat och sovit för att sedan bli avbruten av en bunt främmande människor. Det blir ju pinsamt för bägge parter, varför skulle man vilja utsätta sig/någon annan för något sådant? Från och med nu duschar jag med kläderna på och håller mig jävligt känslosamt stabil.


Här kommer några bilder från onsdagens tripp till Coney Island.


 Radarparet

 Marie är cool, det är inte jag

Och Anna tog en tupplur i solen. 


Trevlig helg!
Minna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar