8 aug. 2011

Kiropraktor

Idag tog jag äntligen tag i det - jag knallade till NYC Chiropractic and physical therapy för att kolla upp min höft och rygg som har besvärat mig ett antal veckor nu. Väl där fick jag fylla i ett formulär på flera sidor innan jag fick träffa kiropraktorn. Hon tittade på min kropp och kom fram till att jag behövde en behandling, hon skickade då in mig till sjukgymnasten som stretchade mig och böjde kroppsdelar hit och dit innan jag fick små "lappar" fastklistrade på nedre delen av ryggen som skickade ut små och stora elektriska stötar. Det var inte alls farligt faktiskt, utan ganska behagligt. Efter de "elektriska" 10 minuterna hamnade jag inne hos massageterapeuten som gav mig massage på baksidan av kroppen som sedan skicka tillbaka mig till kiropraktorn. Jag fick då lägga mig i en maskin som såg ut som en massagebänk fast att den var tvådelad och den nedre delen kunde röra på sig i alla olika riktningar. Där fick jag ligga på mage och bli böjd åt olika håll och bokstavligt talat utdragen! Underbart! Lätt värt sina 75 dollar.

Nu är jag "sjukskriven" i två dagar då jag håller på att få en inflammation i nedre delen av ryggen och för att det inte ska förvärras är det dags att verkligen lyssna på kroppen och tänka på vad jag kan och inte kan göra under dansklasserna.

The show must go on.

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar