24 aug. 2011

Packad & klar.

Här sitter jag och har resfeber. 10 fjärilar har förökat sig till 83205982930840 fjärilar. Sitter pö om pö och känner på mina armmuskler och konstaterar att denna sommaren har varit en bra danssommar. Jag har packat nästan allt och slängt alla mina äckliga danskläder.


Igår hade vi en sjukt mysig kväll tillsammans med ljuvliga damer från skolan, och vi åt på vår Favvo Thai. När vi ätit färdigt, begav vi oss till vårt tak och drack vin och snackade långt in på natten. Det var så mysigt!





Ding, fick en idé.



Angående jordbävningen igår, så vart det kaos vid Chambers. Jag låg nämligen inte i en solstol och sola, utan var på väg till skolan. Det började redan vid Essex St, East Broadway (Chinatown) då det var jättemycket folk ute på gatorna och de flesta stod och pratade i mobil. Längs hela East Broadway stod folk och var upprymda och jag trodde det hade hänt något terroristigt. När jag skulle gena vid Court House säger en vakt till mig att vända. Oh-oh. Så jag frågade en random människa om vad som hänt och hon berättade om en jordbävning. Och jag hade inte känt NÅGONTING! Mina Nike Air måste vara sjukt bra och stötdämpande.Då jag kom till Chambers hade alla viktiga byggnader utrymts och de hade stängt av alla vägar till skolan. Det var sjukt mycket folk ÖVERALLT och brandbilar var där och skulle.... göra vad? Fick gå världens omväg för att komma till skolan. Men det sötaste (och samtidigt  jobbigaste) var när ett barnhem eller daycare som var tvungna att utrymma alla sina bebisar i deras spjälsängar. Stackars.




Nu ska jag PANIKturista lite, för att sedan bege mig till skolan för Pilates och Hip Hop. Sista dansdagen och imorrn beger vi oss hemåt!!!! :)

Kram

Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar